You are currently viewing BOBOTOV KUK “CUCKI” SMJER
SAMSUNG CAMERA PICTURES

BOBOTOV KUK "CUCKI" SMJER

DURMITOR

Dvodnevna avantura u zimskim uslovima na Durmitoru.
Prvenstven uspon na Bobotov kuk južnom stranom završnih 180m, rang III-IV.

Oko 10h ostavljamo auto u blizini magistrale kod skretanja za Trsu na 1450mnv.. Put prema Sedlu je neprohodan za auta zbog snijega tako da nas čeka pješačenje po snijegu nekih 16km i teretom na leđima po 20kg.
Poslije pređenih 9km kod izvorišta Studenac skrećemo desno preko masiva nekim našim zacrtanim rutama. Već preko prvog masiva sniježni pokrivač je sve veći, tonemo u snijeg od 15 do 60cm. Dovijamo se da izbjegnemo sniježne nanose i koristimo površine za kretanje koje su djelimično zaleđene. Pred zalazak sunca oko 15h stižemo dosta iscrpljeni na trojni prevoj i u jednoj zavjetrini pored stijene postavljamo kamp, na 2250mnv.. Temperatura je oko -17C u tom trenutku, a noću i niža. U šatoru je tokom noći bilo dosta toplo, jer je šator dosta skučen za dvije osobe.

Poslije udobno prespavane noći u 7h doručkujemo i pripremamo se za uspon na Bobotov kuk. Već osjećamo toplotu izlaskom sunca i idilične zimske prizore kakve nam može pružiti divlja i ekstremna ljepota.. Nalazimo se u središtu Durmitora van civilizacije udaljeni nekih 12km. Durmitor okovan ledom i snijegom. Utakvom okruženju bili smo samo mi i divokoze.
U 9h krećemo na uspon, prtimo kroz snijeg i penjemo desno od Zelenog vira, da bi prepriječili put i manje prtili. Sve tako do podnožja Bobotovog kuka, nekih 180m ispod njegove južne stijene. Odakle planiramo da penjemo taj završni dio nekom svojom rutom i da uživamo u čarima zimskog alpinizma. Sa mnom na usponu je Marko koji nema puno iskustva u ovome, ali to nije razlog da se nije odlično snašao i pokazao izuzetnu psihofizičku spremnost.
Tih 180m smo ispeli iz 3 cuga od kojih je jedan detalj u drugom cugu imao ocjenu IV , a cijeli smjer je III.
Iako je sunčan dan izuzetno je hladno, snijega ima dosta. Na vrhu smo osjetili silnu energiju sunca, svjetlosti i jedinstvenih kadrova u svim pravcima. Poslije kraćeg zadržavanja na vrhu spustili smo se zapadnom stranom kuda se i penje Bobotov kuk. Cijela strana je pokrivena velikim sniježnim pokrivačm, dio ispod vrha đe su instalirane sajle od leda i snijega nisu uočljive.
Oko 15h stižemo u kamp, malo odmaramo pakujemo se i krećemo u pravcu auta po mraku nekih 12 km.

Tura veoma teška , oko 32km , visinska razlika 1100m

Pored toga što volimo prirodu, mir i uopšte ovim hobijem da se bavimo, ovakvim avanturama spoznajemo sebe. U današnjem brzom načinu života zaboravimo svoje prioritete i blagodeti koje imamo. Tu je taj momenat da nas podsjeti na sve što imamo, a čega nijesmo svjesni dok se ne izložimo ovako ekstremnim uslovima, van zone komfora i samim tim ažuriramo neko unutrašnje zadovoljstvo.