You are currently viewing “CUCKI SMJER” BOBOTOV KUK

"CUCKI"

DURMITOR

BOBOTOV KUK

Dvodnevna avantura u zimskim uslovima na Durmitoru. Prvenstven uspon na Bobotov kuk južnom stranom završnih 180m, rang III-IV.
Oko 10h ostavljamo auto u blizini magistrale kod skretanja za Trsu na 1450mnv.. Put prema Sedlu je neprohodan za auta zbog snijega tako da nas čeka pješačenje po snijegu nekih 16km i teretom na leđima po 20kg.

Poslije pređenih 9km kod izvorišta Studenac skrećemo desno preko masiva nekim našim zacrtanim rutama. Već preko prvog masiva sniježni pokrivač je sve veći , tonemo u snijeg od 15 do 60cm. Dovijamo se da izbjegnemo sniježne nanose i koristimo površine za kretanje koje su djelimično zaleđene. Pred zalazak sunca oko 15h stižemo dosta iscrpljeni na trojni prevoj i u jednoj zavjetrini pored stijene postavljamo kamp , na 2250mnv..

Temperatura je oko -17C u tom trenutku , a noću i niža. U šatoru je tokom noći bilo dosta toplo , jer je šator dosta skučen za dvije osobe.

Poslije udobno prespavane noći u 7h doručkujemo i pripremamo se za uspon na Bobotov kuk. Već osjećamo toplotu izlaskom sunca i idilične zimske prizore kakve nam može pružiti divlja i ekstremna ljepota.. Nalazimo se u središtu Durmitora van civilizacije udaljeni nekih 12km. Durmitor okovan ledom i snijegom. Utakvom okruženju bili smo samo mi i divokoze.
U 9h krećemo na uspon , prtimo kroz snijeg i penjemo desno od Zelenog vira , da bi prepriječili put i manje prtili. Sve tako do podnožja Bobotovog kuka , nekih 180m ispod njegove južne stijene. Odakle planiramo da penjemo taj završni dio nekom svojom rutom i da uživamo u čarima zimskog alpinizma.Sa mnom na usponu je Marko koji nema puno iskustva u ovome , ali to nije razlog da se nije odlično snašao i pokazao izuzetnu psihofizičku spremnost. Tih 180m smo ispeli iz 3 cuga od kojih je jedan detalj u drugom cugu imao ocjenu IV , a cijeli smjer je III.

Iako je sunčan dan izuzetno je hladno , snijega ima dosta. Na vrhu smo osjetili silnu energiju sunca , svjetlosti i jedinstvenih kadrova u svim pravcima. Poslije kraćeg zadržavanja na vrhu spustili smo se zapadnom stranom kuda se i penje Bobotov kuk. Cijela strana je pokrivena velikim sniježnim pokrivačm , dio ispod vrha đe su instalirane sajle od leda i snijega nisu uočljive.
Oko 15h stižemo u kamp , malo odmaramo pakujemo se i kre
ćemo u pravcu auta po mraku nekih 12 km.

Tura veoma teška , oko 32km , visinska razlika 1100m

PORED TOGA ŠTO VOLIMO PRIRODU , MIR I UOPŠTE OVIM HOBIJEM DA SE BAVIMO , OVAKVIM AVANTURAMA SPOZNAJEMO SEBE. U DANAŠNJEM BRZOM NAČINU ŽIVOTA ZABORAVIMO SVOJE PRIORITETE I BLAGODETI KOJE IMAMO. TU JE TAJ MOMENAT DA NAS PODSJETI NA SVE ŠTO IMAMO , A ČEGA NIJESMO SVJESNI DOK SE NE IZLOŽIMO OVAKO EKSTREMNIM USLOVIMA , VAN ZONE KOMFORA. I SAMIM TIM AŽURIRAMO NEKO UNUTRAŠNJE ZADOVOLJSTVO.