You are currently viewing LUČIN VRH, “MUNJA”
SAMSUNG CAMERA PICTURES

"MUNJA"

DURMITOR

LUČIN VRH

Durmitor 22-23.07.2021.
Tradicionalnim alpskim stilom ispeli smo prvenstven smjer u južnoj stijeni Lučinog vrha. Smjer “Munja” 160m VI+ / V 2:30h.
Prvog dana stižemo na prevoj Sedlo oko 14h. Sa svom potrebnom opremom idemo u pravcu Zelenog vira, tačnije kamp postavljamo između Zubaca i Mininog bogaza. Odakle osmatramo što da penjemo sjutra dan. Postavljamo kamp, odmaramo i pomoću durbina osmatramo južne stijene u masivima Lučinog vrha i Mininog Bogaza.

Dvoumimo se koji od ta dva masiva da penjemo. Dejan uočava na eksponiranoj vertikalnoj stijeni Lučinog vrha da postoji mogućnost po sredini stijene da ispenjemo prvenstven smjer. U toj stijeni do sad niko nije penjao.

Prije mraka oko 18h prvog dana odlazimo na obližnji izboltovani smjer Austrijskih alpinista da odradimo trening. Smjer Jakobskronung VIII+, penjali smo ga više puta u prošle 3-4god. Stijena je dosta hladna i poslije sat vremena penjanja vraćamo se u kamp. Dobro nam je došao šator i vreće za spavanje, jer je tokom noći bilo nešto malo iznad nule.
Ujutro ne izlazimo iz šatora do 9h, dok sunce nije izašlo preko masiva.
Kad je dobro ugrijalo oko 10h spremni odlazimo preko sipara u pravcu smjera. Poslije eksponiranog krivudavog dijela 150m visine, koji nećemo ocjenjivati, mada je poželjna naveza. Stižemo do zamišljene pozicije sa koje smo samo potvrdili dobru zamisao da možemo ući u smjer.
Dejan insistira da vodi navezu tokom cijelog smjera, što mu i prepuštam.
Prvi cug vodi kroz manji žlijeb u početku neka četvorka, koja brzo prelazi u dva kamina V+ i sve tako 35m kada izlazi na otvorenu stijenu još 15m, do prvog sidrišta. Tu smo već po centrali smjera. Stijena je veoma krušljiva.

Drugi cug je pod uglom od 90 stepeni veoma krušljive otvorene stijene bez kamina ili žlijeba . Ocjena je u tom dijelu VI 25m. Dejan odlično vodi navezu i pažljivo izbjegava krušljive djelove, na kojima su ploče naslagane tako da ih može pokrenuti i najmanji dodir. U tom cugu ostavljam jedan atestirani klin.

Naredni cug od 25m je sličan prethodnom direktno otvorena stijena nad ambisom od preko 200m. Taj dio je ocjena VI-. U tom cugu ostavljam još jedan klin naše izrade da označim smjer.
Na trećem sidrištu ostavljamo komad užeta kroz “Pješčani sat” kao pouzdana tačka osiguranja. Naredni cug od 35m ide kroz blagi žlijeb, malo čvršće stijene, ocjena V. I završnih 25m je lakši cug u čvrstoj stijeni ocjena od IV.
Na vrhu poslije 2:30h penjanja, to je uvijek poseban osjećaj zadovoljstva.

Osmatramo sa vrha ostale vrhove u okruženju: Bobotov kuk, Đevojka, Bezimeni..Na svim tim vrhovima ima planinara.

Povratak sa vrha planiramo zapadnom stranom.
Na dva mjesta postavljamo ankere kao sidrište i tako se spuštamo niz uže dva puta po 50m, a ostali strmi dio oprezno silazimo istim putem kuda smo se i popeli, travnatim i kamenitim usjecima 200m sve do jezera Zeleni vir.