You are currently viewing ŽIJEVO, ŠTITAN “SANJAM BLEKI”
SAMSUNG CAMERA PICTURES

"sanjam bleki"

žijevo

Žijevo 12,13.07.2021.
Dva dana alpinističkog penjanja alpskim stilom u suvoj stijeni.
Odazvali smo se na poziv Danila Pota iz “Malog Alpinističkog klub”, koji su ujedno i organitatori kampa.
Zbog tura kanjoninga nijesmo bili u prilici da prisustvujemo od prvog dana kampa.
Na planinu Žijevo stižemo prvog dana oko 11h.
Postavljamo kamp na mjesto đe je predviđeno, na trećoj dolini od Bukumirskog jezera.

Spremamo nešto za jelo, odmaramo nekih sat vremena i odmah krećemo u pravcu vrha Štitan đe smo isplanirali da penjemo smjer. Po uvidu u skice ispetih smjerova, taj smjer “Sanjam Bleki” nam je bio interesantan zbog ocjene VII.
Brzim hodom za sat vremena već smo skoro u podnožju sjeverne stijene Štitana. Pravimo kratku pauzu i nastavljamo siparom do ulaza u smjer.

Počinje slaba kiša. Ispod previsa stijene pod ulaz u smjer čekamo da kiša prestane, jer ako duže bude padala nećemo imati dovoljno vremena da čekamo da se stijena osuši i popnemo smjer prije sumraka. U kampu su nam rekli da kiša pada kratko svakog dana.
Oko 15h kiša je prestala i stijena se brzo sušila od akumulirane toplote.
Prvi cug započinjem ja. U opisu smjera navedeno je da je sami početak ljuska VI što i potvrđujem. Odmah poslije par metara ocjena je V+ i tako ide 45m. Đe pravim prvo sidrište. Nastavljam i drugi cug za dužinu užeta istom ocjenom. Stijena je dosta zdrava i čvrsta. Prije izlaska na veliku policu primjećujem na jednom težem detalju zakucan klin, kao potvrda pravca smjera, iako se desno moglo laganije ispeti na policu.
Nastavljam policom 60m do ulaska u prvu pukotinu naredne stjenovite barijere. Pravim sidrište i čekam da Dejan vodi ovaj teži cug od 25m ocjena VII- kako je ocijenjen od strane prvih penjača.

Cug je veoma eksponiran i poslije par metara vertikale ulazi u kamin. Dejan penje i dosta često postavlja mađuosiguranja u čvrstoj stijeni. Na uvid sa police nije očekivao da može biti ocjena VII-. Dok nije ušao u kamin sa veoma malo hvatova i previsom. Uz dosta fizičkog naprezanja i snalažljivog postavljanja osiguranja uspješno izlazi iz kamina i na bezbjedno mjesto postavlja sidrište. Naredne dva cuga po 60m ocjena je III. Laganim penjanjem izlazimo na vrh Štitana 2172mnm. Uspon je trajao 3:20h.

renutak koji je poseban, prije svega osjećajem ispetog smjera te ocjene, a drugo prizor na vrhu. Sunce, umjerena temperatura vazduha, pogled na Komove, Prokletije i spokoj planinski. Odmaramo malo na vrhu, krijepimo snagu sa nekom hranom iz ruksaka i prije sumraka oko 19h silazimo istočnom stranom, planinarskom stazom u pravcu kampa.

U kamp stižemo oko 20:40h.
Malo boravimo u kampu i oko 22h časa skoro pod vedrim nebom zagledani u zvjezdano nebo tonemo u san.