You are currently viewing ZUPCI “BILBORD”

"bilbord" zupci

durmitor

Ispeli smo još jedan prvenstven smjer tradicionalnom alpinističkom tehnikom. Ovog puta na Durmitoru, u južnoj strani Zubaca, tačnije 6 zub sa lijeve strane kada se gleda južna strana. Smjer nazivamo “Bilbord” 75m V+ 1:30h.( Bilbord zato jer se na drugom cugu tj po sredini stijene nalazi vertikalno glatka stijena 20m, preko koje smo i penjali).

Iako je bilo i sa lijeve i desne strane smjera laksi dio ipak smo izabrali po sredini stijenama..

Usljed veoma dobre sezone kanjoninga ugrabismo i jedan dan za alpinizam, doduše kraći smjer, da se ne izlazi iz kontinuiteta.

Prvi dan Vuk i Dejan vode turu u Nevidio.

Poslije kanjoninga i ručka u restoranu Gnijezdo (restoran koji toplo preporučujem i njihov specijalitet kuće “gnijezdo”), Dejan i ja odlazimo na Durmitor, a Vuk se vraća sa opremom od kanjoninga na Cetinje..

Sa Sedla pješačimo u reonu Surutke, đe planiramo da postavimo kamp dobro se odmorimo i sjutra dan da izaberemo neku stijenu i penjemo prvenstven smjer.

Predveče iz kampa uočavamo jedan od Zubaca i odlučujemo da da baš njega penjemo izjutra..

Ujutro se budimo oko 6h doručkujemo, meditiram uz kafu u spokoju planine.

Oko 8h krećemo sa alpinističkom opremom i eksponiranim travnatim i kamenitim dijelom dolazimo u podnožju smjera.

Prvi cug penjem ja, stijena je krušljiva, ocjena oko V.

Poslije ispenjanih 30m Dejan vodi drugi cug po glatkoj veoma zdravoj stijeni u kojoj ima po neki mali hvat i manja pukotina tek toliko da zakuca klin kao međusidrište i taj cug je ocjena V. Savladava 30m i postavlja sidrište 15 m ispod vrha..

Sa lijeve u desne strane na svim cugovima ima lakši dio za popeti, biramo najteži da održavamo ritam penjački. Treći i završni cug penjem ja, stijena veoma eksponirana, sa subjektivnim osjećajem taj dio mora biti V+..Izlazak na vrh je impresivan, oštar i veoma malo prostora da se stane..

Kucam dva klina i postavljam sidište da mi se Dejan pridruži..

Na vrhu se malo zadržavamo i spuštanje izvodimo malo desno od vrha da nebi ostavljali opremu.. Na početku drugog cuga ipak ostavljamo prusik kroz “pješčani sat” koji nam služi da se sigurno spuštimo 35m niz uže..